12-åring greps för våldtäktsförsök


Artikeln är från: http://www.dn.se/nyheter/sverige/tolvaring-greps-for-valdtaktsforsok-1.1002820


Först när jag såg rubriken blev jag knappast berörd. Tanken som slog mig var: "Jaha, hur mycket har de förvrängt sanningen den här gången då?" eftersom jag är så sjukt trött på att median (nästan) alltid vilseleder en med falska rubriker! Hur många gånger har man inte varit med om det?

Hur som helst tryckte jag på artikeln och ju mer jag läste desto mer förvånad blev jag. Förvåningen försvann snabbt då rädslan, depressionen och ilskan hann ikapp. Fast snart tog ilskan över helt, hur i all sin dar kunde något sådant hända? Jag förstår knappt hur samhället har kunnat forma vuxna människor som gör andra illa, som t.ex. genom våldtäkt och misshandel. Jag kan helt enkelt inte smälta det och fortsätta undra hur samhället har kunnat odla fram en 12-årig pojke som gör det?

Den 12-åriga pojken kan ha haft någon underliggande psykisk sjukdom vilket inte framgår av artikeln, men isåfall förstår jag inte hur omgivningen inte har kunnat upptäcka det och hjälpt honom.

Jag har också en massa åsikter som handlar om den 19-åriga kvinnan men jag känner inte att jag vill publicera det här då det kan anses vara stötande och kontroversiellt för vissa och jag känner att jag inte vill riskera att förvärra den 19-åriga kvinnans psykiska tillstånd. Jag hoppas att hon återhämtar sig snabbt fastän det kanske inte är så lätt. 

Till slut så vill jag påminna mig själv att jag är en del av samhället och jag skäms över det som har hänt.


Det blev ett hastigt feedback och jag behöver egentligen kolla igenom och avvakta tills jag får mer information om händelsen innan jag väljer att uttrycka mig då jag inte förstår mig på hela situationen. Hur som helst tänker jag trycka på publicera nu så får jag spinna vidare när jag blivit mer uppdaterad.


Kommentarer
Postat av: Lina<3

Vem är du?

2009-11-28 @ 09:03:47
URL: http://chinaliina.blogg.se/
Postat av: Sanna*

sv: hihii tack!:] Det var ett ta sen de togs haha;)

2009-11-28 @ 10:50:04
URL: http://saniiz.blogg.se/
Postat av: Iris

Frågestund på min blogg! :)

Kolla gärna in det och komentera!



Kram <3

2009-11-28 @ 18:46:12
URL: http://bosnagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0