Hjärngympa! -svaren

Såg att det var ett par stycken som hade försökt sig på gåtorna. Roligt! Hoppas att det gick bra, här har ni iaf svaren om ni vill checka:

1. Hur många gånger kan 5 subtraheras från 25?
En gång, när man har subtraherat 5 från 25 en gång så blir det 20.
2. Varför kan en kvinna, som för närvarande lever i USA, inte bli begraven i Kanada?
För att hon fortfarande lever.
3. Du ger en person, som vi kallar för x, 100 kr. Du är X's brorsa, men X är inte din brorsa. Hur kommer det sig?
För att X är din syster!
4. Jag väger inget, men du kan se mig. Placera mig i en hink och jag gör så att hinken väger mindre. Vad är jag för något?
Ett hål.
5. Annas pappa har 9 barn. Jesper, Anton, Anette, Peg, Megan, Dan, Rob och Louise. Vad heter det nionde barnet?
Anna.

Hur gick det? Hur många klarade ni? ^^ Jag klarade knappt någon, hade ingen tålamod och kollade upp svaren direkt. ;)

Kommentarer
Postat av: kickan34

sv ok tack för svaret iaf! :) Kramar

2010-03-29 @ 21:14:58
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: Sandrus

lol jag fixade 3 ^^

Den med hålet och matten var inget för mig, men de andra lyckades jag med ^_^

2010-03-30 @ 04:52:16
URL: http://www.chabii.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0