2010 (mode-delen)

Tidigare har jag skrivit om hur jag tror 2010 kommer se ut om man kollar på tekniken. Nu är det dags för ett nytt inlägg om 2010, fast nu ska vi kolla hur 2010 blir på modefronten! Ta inte det här på för stort allvar, det är en kul grej som baseras på vad jag har fått för vibbar när det gäller 2010.

 
Mockajackor kommer bäras av folk på stan i allt större grad. Skinnjackorna kommer få konkurrens! Jag vet att MQ har rea på svarta och lila mockajackor av märket Zoul just nu, så det är bara att passa på! 


Kilklackar kommer att efterfrågas! Killer heels har varit väldigt hett i år och jag tror att folk kommer att fortsätta älska klackar men man kommer övergå till de mer gåvänliga kilklackarna som dessutom är väldigt fina att se på!


STRUMPOR! STRUMPOR! STRUMPOR! Strumpan kommer att vara mer betydelsefull nästa år och vara en accesoar i fokus! Overknee-stövlar kommer vara så himla uttjatat(om det inte redan är det nu) så folk kommer att övergå till att använda overknee-strumpor istället. Väldigt fint och med rätt kroppstyp ger det en illusion av väldigt långa ben. Vita strumpor i "vanlig modell" med röda och blå ränder där uppe vid öppningen kommer också att vara mycket eftertraktat och dem ska dras upp och inte döljas av skoskaften. 2010 är strumpans år! Wohooo!


♥ Ljusa, mjuka och jordnära färger är färgerna som kommer dominera nästa år, eller i alla fall i vår. Den rockiga stilen och nitar har fått för mycket tid i rampljuset och folk börjar tröttna på det, så den rockiga stilen och de mörkare frägerna i färgskalan behöver brytas av med de ljusare, mjukare och mer jordnära färgerna. 

Jag känner att jag inte har någon koll alls på hur det manliga modet kommer att se ut, så jag väljer att inte skriva om det alls. Förmodligen är det inte så långt ifrån det kvinnliga.



Bildernas källor:
http://media.topshop.com/wcsstore/TopShop//images/catalog/11C02UBLK_thumb.jpg
http://shop.hm.com/media/products/780/DXL780_70911_15030_42_1946.jpg
http://www.getprice.com.au/images/uploadimg/576/350__3_l_p1014062739.jpg
http://humlans.files.wordpress.com/2009/03/13.jpg


Kommentarer
Postat av: cuong le

mockajackorna från MQ är skit snygga. hade jag varit tjej hade jag lätt köpt den lila :O



sv: tack, och gott nytt år och god fortsättning ^^

har inte orkat gå på stan alls, varit jätte lat. MQ hade ju din klubbrea idag, ville ut men orkade inte. får ta det imorgon, så du har inte missat något om skjort-delen.



ja, just det. så var det, och då kan du inte ha varit den yvonne jag chansade på från början. så är det när man glömmer, man inbillar sig annat (a)

jag bor en bra bit från göteborg, bor i en annan stad med ändelsen "-borg". gissa dig fram till det, eller, det står ju faktiskt i min blogg ;)

2010-01-04 @ 00:08:31
URL: http://cuoong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0