Var får jag allt ifrån?

Den här bloggen är till för att alla andra ska ha något att skriva om, eller det är åtminstonde tanken bakom bloggen. Så många undrar säkert var jag får allt jag skriver om ifrån, tänkte hur som helst svara på det lite grann i det här inlägget.

Det mesta jag skriver om har jag luskat fram tack vare mitt minne. Jag har alltid varit den typen som slösurfar och hittar helt meningslösa ting och det sitter tråkigt nog bättre fast i skallen än skolsaker. Så jag brukar tänka på vad jag har hittat på nätet innan och sen har jag bara googlat upp det. Jag brukade och brukar också kika runt i olika forum och där brukar de posta ganska intressanta ting som min hjärna suger upp. Omegle hittade jag till exempel genom ett forum. 

Förutom det så måste jag väl på sätt och vis "tacka" min nyfikna hjärna som undrar över helt onödiga saker och då söker jag upp det återigen med hjälp av google. Minns ni pepsi-inlägget? Jag hade sett en bild av en pepsi med yoghurtsmak och det var då jag bestämde mig för att googla upp om det var en riktig eller en photoshoppad bild, det var så inlägget om pepsi föddes. De flesta illusions-bilder har jag också googlat fram.

Sen blir jag tipsad av många intressanta bilder, sidor och så vidare av mina kompisar, facebook och MSN-personliga-meddelande-grejjsimojjser och så vidare. Det får vi inte glömma bort.

Jag brukar också besöka andra sidor som uppdaterar mig med roliga händelser, prylar och bilder etc. Jag kan passa på att ge några av dem lite creds här och nu, de sidorna är till exempel reddit.com, buzz.bazooka.com och prylfeber. Det händer också att jag hittar roliga saker på andra bloggar, men jag har inte vant mig vid att tänka "men det här kan jag ha på min blogg med!", jag snappar inte upp det så snabbt, så det brukar ta ett tag innan jag kommer på det inlägget och sen får jag googla upp den där roliga saken igen. Fast det händer sällan.

Så ja, vad är historien bakom era inlägg?


Kommentarer
Postat av: juliaelit

sv; godnatt :) haha, du borde prova svart nagellack, det är jättesnyggt ! :)

2010-02-25 @ 10:59:43
URL: http://enbartjulia.blogg.se/
Postat av: ALICIA

härlig blogg! :D

2010-02-25 @ 15:51:24
URL: http://aliciasiverman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0